Υγιεινή διατροφή, ο πυλώνας της ευεξίας

υγιεινή διατροφή

Αν και ο όρος υγιεινή διατροφή μπορεί να αγχώνει και να τρομάζει πολλούς από εμάς,  στην πραγματικότητα αποτελεί ελιξίριο μακροζωίας και ευεξίας.

Στο σύγχρονο δυτικό κόσμο, έχει παρατηρηθεί ότι η εφαρμογή μιας ισορροπημένης διατροφής είναι μια δύσκολη υπόθεση. Οι άνθρωποι εργάζονται πολλές ώρες και η προετοιμασία των γευμάτων της ημέρας συχνά παραμελείται.

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα από την άλλη είναι μια εύκολη, φθηνή και γρήγορη λύση και γι’ αυτό πολλές φορές προτιμούνται.

Μοιραία λοιπόν να υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες στην εφαρμογή ενός διατροφικού μοντέλου που να χαρακτηρίζεται ως υγιεινό.

Τι ακριβώς όμως εννοούμε όταν λέμε υγιεινή διατροφή

Με τον όρο υγιεινή διατροφή εννοούμε την πρόσληψη ενέργειας καθώς και όλων των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών που έχουμε ανάγκη.

Επαρκής πρόσληψη ενέργειας

Οι θερμίδες που προσλαμβάνονται από τα τρόφιμα και τα ποτά πρέπει να είναι ανάλογες με αυτές που χρειάζεται ο οργανισμός. Σε περίπτωση που κάποιος καταναλώνει μεγαλύτερη ενέργεια από αυτή που χρειάζεται, το σώμα την αποθηκεύει ως λίπος.

Από την άλλη, αν οι θερμίδες που λαμβάνει είναι υπερβολικά λίγες, το σώμα αδυνατεί να ανταποκριθεί σε διάφορες λειτουργείες του.

Ποικιλία τροφίμων

Στα πλαίσια της υγιεινής διατροφής περιλαμβάνονται τρόφιμα απ’ όλες τις ομάδες σε κατάλληλη συχνότητα.

Κάθε τρόφιμο έχει τα δικά του μοναδικά χαρακτηριστικά και μας προσφέρει βιταμίνες και μέταλλα που χρειαζόμαστε.

Επαρκής ενυδάτωση

Ναι, η ενυδάτωση αποτελεί μέρος της διατροφής μας. Πρέπει να φροντίζουμε λοιπόν να καταναλώνουμε αρκετό νερό ώστε το σώμας μας να μην αφυδατώνεται.

Το εντυπωσιακό είναι ότι το νερό, δεν είναι μόνο απαραίτητο για την σωστή λειτουργία των οργάνων μας. Είναι απαραίτητο και για να αδυνατίσουμε, καθώς η διαδικασία της λυπόλυσης απαιτεί νερό!

Σωστές ποσότητες τροφής

Μια εύκολη μέθοδος για τον προσδιορισμό της σωστής μερίδας φαγητού είναι με την παλάμη του χεριού.

Το χέρι μας αντιπροσωπεύει το μέγεθος του σώματος μας, άρα το μέγεθος της παλάμης μας μπορεί να μας δείξει περίπου τη σωστή ποσότητα τροφής που μας αντιστοιχεί.

Διαφορετικά, ένας άλλος τρόπος είναι να μοιράσουμε το πιάτο μας. Το ½  του πιάτου αντιστοιχεί σε λαχανικά και φρούτα, το ¼ σε πρωτεΐνη και το άλλο ¼ σε υδατάνθρακες.

Συχνά γεύματα

Η πρόσληψη τροφής κάθε 3-4 ώρες, βοηθάει έτσι ώστε να είναι σωστά ρυθμισμένος ο μεταβολισμός μας. Όσο μένουμε νηστικοί, το σώμα μας το εκλαμβάνει ως στρες και μειώνει την καύση ενέργειας στην προσπάθεια συντήρησης του.

Αν θέλουμε να χάσουμε βάρος λοιπόν, πρέπει να τρώμε συχνά!

Ποια είναι τα οφέλη της υγιεινής διατροφής;

Η υγιεινή διατροφή έχει πολλά οφέλη. Πιο συγκεκριμένα,

  1. Απολαμβάνουμε καλύτερο ύπνο και έχουμε περισσότερη ενέργεια μέσα στην ημέρα
  2. Μείωνουμε τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων ασθενειών όπως καρδιακές παθήσεις, καρκίνο, υπέρταση και διαβήτη
  3. Βελτιώνουμε και διατηρούμε την ορθή λειτουργία του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένης της μνήμης και της καλής διάθεσης
  4. Μειώνουμε το άγχος και βελτιώνουμε την διάθεση μας
  5. Αν είμαστε αθλητές, ενισχύεται η απόδοσή και βελτιώνεται η σύσταση του σώματός μας (αύξηση μυϊκής μάζας και απώλεια λιπώδους ιστού)

Τι γίνεται όταν δεν ακολουθούμε μια υγιεινή διατροφή

Σε περίπτωση που κάποιος δεν ακολουθεί μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, οι συνέπειες στην υγεία και το σώμα δεν καθυστερούν να εμφανιστούν.

Αρχικά, αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης παχυσαρκίας, καθώς λόγω των μη θρεπτικών τροφών ο οργανισμός μας στέλνει σήμα πείνας συνεχώς με αποτέλεσμα το βάρος να αυξάνεται. Το ανοσοποιητικό σύστημα εξασθενεί και γινόμαστε πιο επιρρεπείς σε καρδιαγγειακά νοσήματα.

Επιπρόσθετα, όταν το σώμα μας δεν λαμβάνει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, αποδυναμώνεται τόσο οστικά όσο και μυϊκά. Μακροπρόθεσμα, αυτό οδηγεί σε εμφάνιση νοσημάτων όπως η οστεοπόρωση, προβλήματα στην μέση, τα γόνατα και τις αρθρώσεις.

Τέλος, ένας οργανισμός που δεν τρέφεται σωστά, έρχεται αντιμέτωπος με κόπωση, ζαλάδες, αδυναμία συγκέντρωσης και μειωμένη διάθεση.

Συμπερασματικά

Η υγιεινή διατροφή βοηθάει τον οργανισμό μας να λειτουργεί με τον βέλτιστο τρόπο αυξάνοντας την ποιότητα ζωής και απομακρύνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης διάφορων παθήσεων.

Κάθε άτομο έχει διαφορετικές διατροφικές ανάγκες και απαιτήσεις, ανάλογα την σωματική δραστηριότητα, την ηλικία το φύλο και το ύψος του. Επομένως, είναι σημαντικό να υιοθετούμε ένα διατροφικό μοντέλο προσαρμοσμένο στιην δική μας περίπτωση.

Επιστημονική υποστήριξη και καθοδήγηση

Νιώθετε ότι χρειάζεστε υπεύθυνη υποστήριξη για να αποκτήσετε μια υγιή σχέση με την τροφή και να θέσετε σωστές βάσεις στην διατροφή σας; Το Διαιτολογικό γραφείο Nutristory μπορεί να σας βοηθήσει!

Είμαι επαγγελματίας Διατροφολόγος στο Νέο Ηράκλειο και έχω την εμπειρία να σας καθοδηγήσω στο όμορφο ταξίδι της διατροφής και της ευεξίας. Μπορώ να σας εξυπηρετήσω ακόμα και διαδικτυακά σε όποιο μέρος και να βρίσκεστε και θα χαρώ να έρθουμε σε επαφή. Επικονωνήστε μαζί μου με όποιον από τους παρακάτω διαθέσιμους τρόπους σας εξυπηρετεί:

Κλείσε ραντεβού

Διάλεξε ώρα & ημέρα. Έλεγξε την διαθεσιμότητα online.